Popis pěších tras:

50 km
– Start SVČ - z náměstí od rozcestníku po modré zn. - směr Vychodilova stezka – Ondřejov – Ondřejovský potok - U včelína - Strálecký potok - Hornoměstská zatáčka. Na silnici vlevo, po cca 1km na horizontu vpravo po neznačené polní cestě do Nového Pole. Projít obcí, odbočit vlevo, po žluté zn. lipovou alejí a janovickým lesem - Pod výhledy. Odtud dále po žluté zn. k rozcestníku Pod Rabštejnem. Dál vpravo po modré zn. - Sedlo Skřítek, Skřítek - motorest. Ze Skřítku po žluté zn. na Alfrédku a dál po zelené na Mravencovku, Dál po modré zn. na Jelení, z Jelení vpravo po žluté zn. do Nové Vsi k rozhledně. Od rozhledny po žluté zn. do Staré Vsi k pile. Od pily po červené zn. do cíle SVČ v Rýmařově..

35 km
– Start SVČ - z náměstí od rozcestníku po modré zn. - směr Vychodilova stezka – Ondřejov – Ondřejovský potok - U včelína - Strálecký potok - Hornoměstská zatáčka. Na silnici vlevo, po cca 1km na horizontu vpravo po neznačené polní cestě do Nového Pole. Za obcí vlevo po žluté zn. - Pod Výhledy. Odtud po zelené zn. Žďárský Potok - U Škaredé jedle - Alfrédka až na Mravencovku. Dál po modré zn. na Jelení, z Jelení vpravo po žluté zn. do Nové Vsi k rozhledně. Od rozhledny po žluté zn. do Staré Vsi k pile. Od pily po červené zn. do cíle SVČ v Rýmařově.

25 km
– Start SVČ - z náměstí od rozcestníku po modré zn. - směr Vychodilova stezka – Ondřejov – Ondřejovský potok - U včelína – Strálecký potok – Hornoměstská zatáčka. Na silnici vlevo, po cca 1km na horizontu vpravo po neznačené polní cestě do Nového Pole. Projít obcí, pak vlevo po žluté zn. - Pod Výhledy. Odtud po zelené zn. ke Škaredé jedli. Od Škaredé jedle po žluté zn. do Staré Vsi – pila, odtud po červené zn. do cíle SVČ v Rýmařově.

15 km
– Start SVČ - z náměstí od rozcestníku po modré zn. – směr Vychodilova stezka – Ondřejov – Ondřejovský potok – U včelína – Strálecký potok – Hornoměstská zatáčka. Zde odbočit vpravo a po silnici dojít do cíle SVČ v Rýmařově.

5km
– Start SVČ – z náměstí od rozcestníku po modré značce směr Vychodilova stezka – Ondřejov - Ondřejovský potok. Odtud vpravo po neznačené polní cestě mezi pastvinami až na červeně značemou trasu. Opět jdeme vpravo do cíle SVČ v Rýmařově.

Cyklotrasy

63 km
Start SVČ Rýmařov à Břidličná po stezce č. 6142 po ní dál do Nové pláně. Za Novou plání odbočit z cyklostezky č. 6142 na cyklostezku č. 6148. Dále budete pokračovat k rozcestí nad Lomnicí, kde odbočíte vlevo na cyklostezku č. 6146, 6148. Dále budete pokračovat po cyklostezce č. 6148 na rozcestí „Slunečná – vrchol“ à Cesta směr Dětřichov u Pily bude značena červenými fáborky. Od pily pojedete vojenským prostorem směr k Maringově cestě, kde se napojíte na cyklostezku č. 6029. Následně na 6144 a 6105 do Huzové, kde se dáte vpravo na stezku č. 6106 směr Jiříkov. Dále vpravo na stezku č. 6144 směr Kněžpole à vlevo na stezku č. 6145 směr Stránské. Ve Stránském doprava na stezku č. 511 směr Rýmařov à do cíle SVČ v Rýmařově.

36 km
Start SVČ Rýmařov. Z Rýmařova po silnici do Albrechtice u Rýmařova až do Vajglova, kde odbočíte na Rýžoviště – cyklostezka č. 6146. Z Rýžoviště po silnici do Arnoltic, kde se napojíte na cyklostezku č. 6144 směr Huzová à v Huzové po cyklostezce č. 6106 do Jiříkova. Z tama po cyklostezce č. 6144 do Kněžpole, kde dále budete pokračovat do Stránského po cyklostezce č. 6145. Ze Stránského dojedete zpět do Rýmařova po cyklostezce č. 511, do cíle SVČ v Rýmařově.

19 km
Start SVČ Rýmařov. Z Rýmařova po cestě do Jamartic à z Velké Štáhle po cyklostezce č. 6142 do Břidličná à Vajglov à Albrechtice u Rýmařova à do cíle SVČ v Rýmařově.

Po dětských hřištích 5 km
Start SVČ. Dětské hřiště na Hornoměstské ulici, hřiště v zahradě Hedvy, hřiště u Janovického zámku. Cíl SVČ v Rýmařově.

Každý účastník jde na vlastní nebezpečí. Pro cyklotrasy je povinná cyklistické přilba. V cíli jste očekáváni nejpozději v 18,00 h. Pokud byste z vážných důvodů nemohli do cíle v uvedenou dobu dojít, oznamte to na tel. 731811064 nebo 737110253 . Na tato čísla můžete také volat v případě zdravotních obtíží.

Jděte po značené trase, při míjení dobytčích pastvin nevstupujte za ohradníky!!!

Na kontrole vám ve startovacím průkazu potvrdí průchod.

Dobrou pohodu na cestě přeje KČT Rýmařov

Trasy vedou do Chráněné krajinné oblasti Jeseníky, turisté by proto měli respektovat pravidla chování v přírodě. Dobrou pohodu na cestě přeje